Interne Communicatie

Interne Communicatie – Overbodige luxe of noodzaak?

Bij kleinere bedrijven is het vaak niet mogelijk om een medewerker uitsluitend met interne communicatie bezig te laten zijn. Maar hoe klein ook, het is altijd belangrijk om een vorm te vinden om je medewerkers te informeren. Het maakt niet uit hóe je de interne communicatie vormgeeft, als je het maar doet.

Laat Mijss je helpen:

- het schrijven van handboeken (veiligheid, huisregels)
– opzetten communicatieplan en uitvoering hiervan
– opzetten intranet/blog
– opstellen van nieuwsbrieven en nieuwsberichten
– interim klussen

 Meer weten? Bel Mijss 06-11392166.

Tip! Laat interne communicatie geen één richtingsverkeer worden van de werkgever naar de medewerker. Voorkom de situatie dat de medewerker het voelt alsof de communicatie wordt ingezet om te vertellen wat de medewerkers  ‘moeten’ doen. Wees eerlijk en geef het ook toe as er fouten zijn gemaakt en zorg dat je die fouten niet weer maakt, zodat je wéér moet communiceren dat het is fout gedaan. Mijn ervaring en overtuiging is, dat een goede toepassing van interne communicatie, waarbij ook de mogelijkheid bestaat om de dialoog op te starten met medewerkers, het werkplezier en de  betrokkenheid verhoogt.